Μενού

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Έφηβη λογοτέχνης θέλει να αλλάξει τον κόσμο

«Γράφω διηγήματα γιατί είναι ένας τρόπος να ταξιδεύω» λέει στο TheTOC η 16χρονη μαθήτρια Λυκείου, ενώ μοιράζεται μαζί μας το όραμά της να αλλάξει τον κόσμο αλλά και να μείνει για πάντα παιδί

της Ελίνας Μαμμή (30 Μαρτίου 2014)

Στα 14 της ξεκίνησε να γράφει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο «Ουράνιο Τόξο», για το οποίο κέρδισε την 5η θέση σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Λογοτεχνίας. Σήμερα, στα 16 της χρόνια, έχει ήδη ολοκληρώσει το δεύτερο. Η Κατερίνα Μπίνα, μαθήτρια Δευτέρας Λυκείου στο 2ο Λύκειο Αμαρουσίου, είναι ένα δυναμικό κορίτσι που πιστεύει στη φιλία και τον έρωτα, σιχαίνεται τα ψεύτικα χαμόγελα που κρύβονται πίσω από «καμουφλαρισμένους ανθρώπους», ενώ οραματίζεται έναν κόσμο όπου η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ και οι «κακοί» του παραμυθιού στο τέλος χάνουν.
Κατερίνα, πόσο μοιάζεις με την ηρωίδα του διηγήματός σου, την Ελπίδα;
Η ηρωίδα που χρησιμοποίησα στο βιβλίο είναι ένα κορίτσι με δυναμική παρουσία και περίσσια ωριμότητα για την ηλικία της. Δεν ξέρω αν μοιάζω με εκείνη ή αν θα ήθελα να είμαι σαν αυτήν. Το σίγουρο είναι όμως πως την θαυμάζω. Θαυμάζω τη δύναμη που έχει, την πίστη της στην φιλία και στον έρωτα, καθώς και την αγάπη της προς τους φίλους της. Τελικά μάλλον έχω κάποια κοινά στοιχεία με την Ελπίδα, αλλά σίγουρα έχω προσθέσει και κάποια άλλα χαρακτηριστικά που θα ήθελα να έχω.
Από το κείμενό σου φαίνεται ότι πιστεύεις πολύ στη δύναμη της φιλίας.
Οι φίλοι στη ζωή όλων μας πιστεύω πως είναι το πάν. Ιδιαίτερα αν η φιλία που έχεις επιλέξει όντως αξίζει. Η φιλία για μένα σημαίνει κατανόηση, εμπιστοσύνη, ενδιαφέρον, στοργή, ευτυχία... σημαίνει ζωή. Αν και στις μέρες μας αυτή η λέξη παύει να υπάρχει όλο και περισσότερο, εγώ δεν έχω πάψει να πιστεύω σε αυτή. Άλλωστε η πραγματική φιλία πρέπει να σε κάνει περήφανο αφού δεν είναι μια απλή ιδιότητα, είναι κάτι πολύ παραπάνω. Στην ζωή μου δεν είχα ποτέ πολλούς φίλους και δεν ξέρω αν θα αποκτήσω και ποτέ. Όμως πιστεύω πως ακόμα και αν οι φίλοι σου είναι λίγοι και έχουν αυτά που ένας φίλος έχει, τότε πρέπει να ξέρεις πως έχεις τα πάντα. Οι φίλοι μου για μένα είναι αυτοί που θα τρέξουν δίπλα μου όταν τους έχω ανάγκη, αλλά και όταν δεν τους έχω. Είναι εκείνοι που θα με βοηθήσουν, που θα εμπιστευτώ, που θα με κάνουν να χαμογελάσω.
Άλλωστε αυτό είναι φίλος.
Έχεις ερωτευτεί ποτέ;
Ο έρωτας είναι κάτι που δεν έχω γνωρίσει ακόμα. Αν και θα ήθελα πολύ να ερωτευτώ, δυστυχώς δεν το έχω νιώσει ακόμα. Πιστεύω πως σε αυτόν οφείλονται πολλά χαμόγελα. Έρχεται λίγες φορές, ίσως και μόνο μία φορά στην ζωή μας. Πολλοί μιλάνε καθημερινά για αυτό το όμορφο συναίσθημα όμως κατά την γνώμη μου αυτό είναι απλός ενθουσιασμός. Όταν είσαι πραγματικά ερωτευμένος με κάποιον νιώθεις ξεχωριστά και γι αυτό το λόγο δεν μπορεί να επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο έρωτας είναι ένα από τα πιο σημαντικά συναισθήματα που έρχονται στην ζωή μας και ευχόμαστε να κρατήσουν για πάντα.
Πόσο καιρό χρειάστηκες για να ολοκληρώσεις το πρώτο σου διήγημα;
Το έγραψα σε ηλικία 14 ετών και για να το ολοκληρώσω μου πήρε έναν με ενάμιση χρόνο.
Τι σε ενοχλεί και τι σου αρέσει στην κοινωνία που ζεις;
Αυτό που σιχαίνομαι είναι τα ψεύτικα πρόσωπα και τα ψεύτικα χαμόγελα που κρύβονται πίσω από καμουφλαρισμένους ανθρώπους. Η ζήλια και η υποκρισία είναι επίσης χαρακτηριστικά που απεχθάνομαι. Αυτό που μου αρέσει όμως, είναι αυτή η διαφορά που κάνουν κάποια άτομα και συνεχίζουν, παρά τις αναποδιές και τα εμπόδια που τους έχουν τύχει, να προσπαθούν να αγγίξουν λίγη από την λάμψη των ονείρων τους. Αυτά τα άτομα για μένα αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.
Τι θα άλλαζες στον κόσμο αν είχες ένα «μαγικό περιδέραιο», όπως η ηρωίδα του διηγήματός σου;
Δύσκολη ερώτηση. Η απάντηση είναι "αν είχα ένα μαγικό περιδέραιο θα άλλαζα τον κόσμο". Θα έφτιαχνα έναν τελείως διαφορετικό κόσμο από τον δικό μας, κάτι σαν παραμύθι. Εκεί όπου ο ένας βοηθάει τον άλλον. Εκεί όπου η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ. Εκεί όπου οι "κακοί" του παραμυθιού στο τέλος χάνουν. Αυτό θα άλλαζα. Θα έφτιαχνα ένα παραμύθι.
Η ιστορία σου έχει επιρροές από παραμύθια, ανθρώπινες σχέσεις, υπερδυνάμεις. Πιστεύεις στο υπερφυσικό;
Ναι, πιστεύω στο υπερφυσικό μέχρι ενός ορίου γιατί από μικρή ότι γινόταν το μετέθετα εκεί. Άλλωστε το να πιστεύεις πως όλα τα δημιούργησε η επιστήμη είναι ίσως κάπως βαρετό. Αντιθέτως αν πιστεύεις στο υπερφυσικό (πάντα με κάποια όρια), όλα μοιάζουν κάπως μαγικά.
Ετοιμάζεις κάποιο νέο διήγημα;
Μόλις τελείωσα ένα νέο διήγημα. Μου πήρε 2 χρόνια για να το ολοκληρώσω. Είναι πολύ διαφορετικό από το προηγούμενο και πιστεύω πως αξίζει να διαβαστεί από όλους όσους έχουν χάσει την ελπίδα τους σε όνειρα που δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ.
Τι σκέφτεσαι να σπουδάσεις;
Δεν έχω κατασταλάξει ακόμα. Όμως υπάρχουν κάποια επαγγέλματα που έχω ξεχωρίσει. Ένα από αυτά είναι η παιδοψυχολογία, καθώς λατρεύω τα παιδιά και γενικότερα να βοηθώ τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες. Απ’ την άλλη θα ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με τον αθλητισμό, πιο συγκεκριμένα με το βόλεϊ. Όσο για το να γράφω διηγήματα, δεν θα το σταματήσω ποτέ, αφού είναι ένας τρόπος να ταξιδεύω.
Σου αρέσει το σχολείο; Με τι άλλο ασχολείσαι;
Στο σχολείο τα καταφέρνω σε πολλά από τα μαθήματα και τις υποχρεώσεις μου. Χόμπι μου είναι το βόλεϊ και είναι ότι καλύτερο έχω κάνει ποτέ. Νιώθω ξεχωριστή όταν ασχολούμαι με αυτό το άθλημα.
Πως βλέπεις τον εαυτό σου σε 10 χρόνια;
Βλέπω τον εαυτό μου ευτυχισμένο με τη ζωή που θα έχω επιλέξει, καθώς η επιθυμία μου είναι να σπουδάσω αυτό που θέλω και παράλληλα να κάνω πράγματα που με κάνουν χαρούμενη, όπως το βόλεϊ και η συγγραφή. Έχω φανταστεί τον εαυτό μου με άτομα που με αγαπάνε… και αργότερα με μια οικογένεια. Πάντως όσο και να μεγαλώσω θα επιδιώξω σίγουρα ένα πράγμα: να μείνω για πάντα παιδί. Όμως όλα αυτά για μένα αργούν ακόμα. Προς το παρόν ζω το σήμερα.
H Kατερίνα κατέκτησε την 5η θέση στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Λογοτεχνίας, ενώ πήρε Δίπλωμα από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών.
πηγή:thetoc.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου